Bestyle Röportaj 2022

 DEM Global Brands Pazarlama Müdürü: Seher Kale

Röportaj: Tuğçe Orçunus

Uzun yıllardır farklı global içecek markalarında yöneticilik yapmış, son 1 senedir de 

DEM Global Brands bünyesinde aktif olan bir isim Seher Kale. Her geçen gün yenilenmeye açık, büyüme hedefli, başarmak için durmadan üreten ve aktif kalmanın onu beslediğini düşünen bir kadın yönetici. Bulunduğu sektörün daha erkek egemen olmasına takılmadan bu algıyı her geçen gün başarılarıyla yıkmaya çalışan bir kadın yönetici aynı zamanda. Hızlı geçeceğini düşündükleri yaz sezonu öncesi bir araya geldik ve sektöre dair tüm detayları konuştuk.

Seher Kale

Öncelikle oldukça aktif olduğunuz bir dönemde bir araya gelmek şahane oldu. Nasıl geçiyor bu ara her şey?

Yoğun bir yaz dönemi bizi bekliyor, biz de tüm hazırlıklarımızı bu yoğun tempoya göre yapıyoruz. Yorucu ama yorucu olduğu kadar da keyifli bir süreç yaşıyoruz. Hizmet ve ürün kalitesi ile tüketicilerin ve markaların ilk tercihi olmaya ve bu bilinçle sürdürülebilirliği sağlamaya yeni sezonda da devam edeceğiz. Bu sezon ağırlıkla DEM Global markasının kurumsal iletişimi yönünde çalışmalarımız olacak. Bunun yanı sıra portföyümüzde yer alan ürünleri, Türkiye çapında gerçekleştireceğimiz bir eğitim turu ve sosyal medya projeleriyle sektörde daha bilinir hale getireceğiz. Bu faaliyetlerimizi, nokta bazlı ve marka bazlı çalışmalarla da desteklemeyi planlıyoruz.

Özellikle yaza giriş yapmaya hazırlandığımız bugünlerde sizin taraftaki yoğunluk en çok hangi yönlerde oluyor? Malum eventler de hızlandı ve siz tam olarak alkollü içki pazarında temsil ettiğimiz markaları büyütmek için varsınız. 

Bu yaz hem açık (otel&restaurant) hem de kapalı kanallarda (zincir mağaza ve tekel noktalar) yoğunluk yaşanacak. Biz de belirlediğimiz hedefler doğrultusunda, marka kimliğimize uygun stratejilerle ilerliyoruz. Yeni neslin aktif şekilde yer aldığı sosyal medyayı doğru şekilde kullanmak ve yeni trendleri takip etmek, bu yaz bizim açımızdan çok önemli olacak. Markalara özel çalışmalar ve farklı disiplinlerden iş birlikleri de gündemimizde önemli yer tutuyor, kış boyunca yapılan bu tarz multi-disipliner aktivitelerimiz yaz sezonu boyunca da sürecek.

Siz kaç yıldır Dem Global Brands bünyesindesiniz? Bir kadın yönetici olarak alkol sektöründeki yeriniz hakkında detaylı konuşmak isterim.

Yaklaşık 1 senedir Dem Global bünyesindeyim, fakat sektörde 5 senedir farklı global içecek markalarının yöneticiliğini üstlendim. Sektörümüz erkek egemen bir sektör gibi görünse de bu durum değişiyor daha dengeli bir hale geliyor. Biz kadın profesyoneller olarak çok aktif ve stratejik noktalarda yer alarak, sektöre yön vermeye çalışıyoruz. Kendi şirketim adına konuşursam; dengeli ve huzurlu bir ortama sahip, anti-cinsiyetçi politikalarla ilerleyen ve büyüyen bir şirketiz. Bir kadın yönetici olarak da kendimi şanslı hissediyorum çünkü bizim sektörümüz inanılmaz destekleyici, geliştirici ve sofistike bir sektör. Entellektüel anlamda da müthiş gelişim alanları sunan bir sektör ve aynı zamanda çok hareketli çünkü sürekli farklı disiplinlerden birikimli ve özel insanlarla tanışma ve çalışma fırsatı yaratıyor.

Dem Global Brands olarak rekabetçi ve sürdürülebilir büyüme potansiyeline sahip stratejik bir portföy yönettiğinizi savunuyorsunuz. Bu noktada sürdürülebilirlik politikasını yönetmek zor olmuyor mu? Biraz sürecin işleyişinden bize de bilgi verebilir misiniz?

Türkiye’de pek çok tanınmış markanın resmi distribütörüyüz. Kanallardaki büyümemizi, şirketin büyümesi ile doğru orantılı olarak ilerletiyoruz. Ekip olarak dönemlere göre odağımızı değiştirerek en yüksek performansı almaya çalışıyoruz. Çevik olmak, öngörülü olmak ve hızlı karar alabilmek, sürdürülebilirlik noktasında büyük önem taşıyor. Biz de dinamik ve çevik yapımızın avantajını kullanıyoruz.

Türkiye’deki yeme-içme sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu sektörde kadın bir yönetici olmanın farkı var mı sizce?

Dünyadaki trendlerle oldukça uyumlu bir sektöre sahibiz. Yenilikleri yakından takip ediyor ve hızla uyguluyoruz. Tüketiciler, yurt dışında son dönemde popüler olan içecekleri ülkemizde de severek tüketiyor. Markalar klasikten farklılaşmaya giderken, içecek tercihlerinde de değişim yaşanıyor. Yemeklere karışım içeceklerin eşlik ettiği trendler oldukça popüler. Ayrıca iyi şeflerin tamamı, bizim gibi şirketler tarafından iş birliği için destekleniyor. Şefler içeceklerle hangi yiyeceklerin iyi gideceğini düşünerek hazırlık yapıyorlar. Trend; kaliteli yemek-kaliteli içecek uyumuna doğru gidiyor. Bu uyumun yansımasını Türkiye’de de görüyoruz.

Sektörde kadın yönetici olmanın fark yarattığına inanıyorum. Kadınların iletişim ve empati becerisinin toplumsal süreçlerde biraz daha doğal seleksiyon ile geliştiğini ve bu becerileri uygulayabildiklerini gözlemliyorum. Bu yüzden sektörel olarak işimiz müşterilerimizle ve tüketicilerimizle doğru iletişim ve empatiyi yoğun gerektirdiği için fark yarattığını düşünüyorum. Ayrıca detaycılık bizim işimizde önemli bir özellik ve kadın profesyonellerin başarılarında bu özelliklerinin etkisini görüyorum. Bunun dışında sadece kadın olmakla ilgili değil ama belki sosyoloji temelli bir eğitim aldığım için farklı disiplinleri harmanlamayı ve uygulamayı çok seviyorum. Onlardan beslenmek, yaratıcı projeler üretmeme çoğu zaman zemin hazırlıyor.

Tüketicilere baktığınızda da köklü değişimin asıl sebebi kadınlar. Kadınların yiyecek ve içecek tercihlerindeki rolü çok büyük. Kadınların yarattığı değişim, satışlarda hangi segmentin artış gösterdiğine bakıldığında çok net olarak ortaya çıkıyor. Bununla birlikte kadınlar genel olarak yer aldıkları tüm alanlarda farklı bakış açıları geliştirebiliyor ki bu da başarıyı getiren önemli etkenlerden biri. 

DEM Global Brands de kurum kültürü ile kadın çalışanlarına değerli olduklarını çok iyi hissettiren bir şirket. Bu yönetim kadrosundan sirayet eden bir durum, CEO’muz Kerem Kerimoğlu genel olarak eşitlikçi, adil ve yeni nesil yöneticisi diyebileceğim özelliklerde olduğu için ekibini de bu yönde kuruyor ve yönlendiriyor. Her 8 Mart’ta kadın çalışanlarına izin vererek kendilerine bir gün ayırmasını isteyen bir şirkette çalışıyorum. Ayrıca sadece ekibimizden değil tüm paydaşlarımızın destek gördüğümü de mutlulukla söyleyebilirim. 

Peki yakın zamanda gerçekleştirdiğiniz Akademi eventinizi merak ediyoruz. Yeni bir oluşum mu? Tam olarak içeriği nedir?

AKADEMİ, iki gün boyunca süren, iş ortaklarımızın da katıldığı, eğitici ve bir o kadar da eğlenceli bir program. İçerisinde çeşitli workshopların ürün ve marka anlatımlarının yer aldığı, hem keyifli vakit geçirmelerini hem de kendilerine yeni şeyler katmalarını sağlayacak, ufuk açıcı bir etkinlik diyebiliriz. 

Ne kadar sürede bir tekrarlıyorsunuz Akademi’yi?

AKADEMİ etkinliğimizi senede bir kez şeklinde planlamıştık ama ilkini düzenlediğimizde o kadar büyük bir ilgiyle karşılaştık ki, belki bu sene içerisinde ikincisi de olabilir, ilerleyen günlerde planlayacağız.

1992 yılından bu yana her geçen yıl büyüyerek ilerleyen bir şirketsiniz. İleriye dönük öncelikli hedefleriniz neler?

Portföyümüze yeni markalar katıldı. Portföyümüzü ve şirketimizi büyütmek ana önceliğimiz. Farklı global gruplardan farklı kategorilerden gelen markalardan çok fazla talep alıyoruz ama portföyümüze katmak için çok seçici davranıyoruz. Özellikle pandemi döneminde çok geliştirdiğimiz ve gücümüzü artırdığımız kapalı kanallara paralel olarak açık kanalda da gücümüze güç katarak ilerlemeyi hedefliyoruz. Multi-disipliner bakış açımızla projeler üretmeye, bu projeleri hem aktivite kanalında hem dijital kanallarda gerçekleştirmeye devam edeceğiz. Dijitalleşme ileriye dönük hedeflerimiz arasında önemli bir yer tutuyor. Pazarlama stratejilerimizi, iş yapış şekillerimizi ve iş süreçlerimizi hızlı yaşanan dijital dönüşüme ve yeni teknolojilere göre yeniliyoruz. İş birliği içerisinde, hızlı hareket eden çevik yapımızla bu kapsamlı dönüşüm sürecine ayak uyduruyoruz.

Son olarak bu sektöre giriş yapmayı ve çalışma hayatını bu yönde belirlemeyi hedefleyen kişilere ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz?

Bu sektöre adım atmak isteyen genç profesyonellere, ilk olarak dünyayı ve değişen trendleri yakından takip etmelerini öneririm. Dünyadaki trendlere göre şekillenen bir alanda faaliyet gösteriyoruz, dönüşüm çok hızlı yaşanıyor ve bu dönüşümü yakalayanlar sektörde bir adım öne çıkıyor. Farklı disiplinlerden beslenerek farklı alanları birbiriyle harmanlayarak kendilerine yeni öğretiler, bilgiler katsınlar. Global kaynakları okusunlar, sektörel çok fazla yabancı ve zengin kaynak var ayrıca sosyolojik araştırmalar; tüketici alışkanlıklarını ve bulundukları toplumu anlamakta çok şey katabiliyor, okumalarını öneririm.

Sektörde kadın yönetici olmanın fark yarattığına inanıyorum. Kadınların iletişim ve empati becerisinin toplumsal süreçlerde biraz daha doğal seleksiyon ile geliştiğini ve bu becerileri uygulayabildiklerini gözlemliyorum