Türkiye Weitnauer Group’un Yıldız Pazarı Oldu
Türkiye, Weitnauer Group’un yıldız pazarı oldu Dem Global Brands, 1992yılında ‘duty free’ ticareti yapmak amacıyla kuruldu. 1997’den beri global içecek markalarının distribütörlüğünü yapan şirket, güçlü performansı sayesinde 2010 yılında isviçreli Weitnauer Group çatısı altına girdi. Weitnauer Group’un gücünü arkasına alan Dem Global, alkollü içecek pazarının büyüyen oyuncularından biri haline geldi. Weitnauer Group’un Türkiye pazarının potansiyelinden memnun olduğunu söyleyen Dem Global Genel Kerem Kerimoğlu, “Holding, Türkiye’deki şirketinden ve gelişiminden çok memnun; çok umut vadeden bir pazar olduğunu düşünüyor. Türkiye’deki dalgalanmalara, ekonomik değişikliklere, döviz kuru artışına ve sektörel zorluklara rağmen son on yıldaki yükseliş, şirketin grup içinde parlayan bir yıldız olmasını sağladı” diyor. 2021’de, 2020’ye göre yüzde 60 büyüyen şirket, bu yılı 150 milyon TL ciro ile kapattı. Pandemi döneminde trendlerin değiştiğini söyleyen Kerem Kerimoğlu, “Pandemi döneminde insanların seyahatlerini azaltmaları, sınır kapılarının kapanması ve havalimanlarındaki vergisiz satış mağazalarının kapalı olması gibi nedenler, yurtdışından ve havalimanlarındaki mağazalardan yapılan alışverişlerin iç piyasaya dönmesine sebep oldu” diyor. Şirket, 2022 yılı için büyüme hedefini yüzde 30 olarak belirledi.